سفارش تبلیغ
صبا ویژن
baner
???? ???? num 333333333 num 444444444 num 5555555555 email
num 777777777
برد شیرین پرسپولیس مقابل الشباب امارات هرچند برای صعود قرمزها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا کافی بود، اما در نهایت کمکی به صدرنشینی نماینده کشورمان نکرد؛ چراکه الهلال در آخرین بازی خود الغرافه را شکست داد.

بازی الهلال - الغرافه برای پرسپولیسی‌‌ها به قدری مهم بود که بازیکنان این تیم به همراه مصطفی دنیزلی، 90 دقیقه در لابی هتل محل اقامت خود در دوبی، آن را تماشا کردند به این امید که الغرافه بتواند الهلال را متوقف کند. نیمه اول این بازی همان‌طور به پایان رسید که قرمزها انتظارش را داشتند، اما با شروع نیمه دوم، تیم عربستانی دو بار در دقایق 49 و 66 به گل رسید تا عملا الهلال صدرنشین گروه D شود.

البته این تیم در دقیقه 81 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا در 9 دقیقه پایانی، پرسپولیسی‌ها به صدرنشینی امیدوار شوند، اما بازی با همین نتیجه 2 بر یک به پایان رسید و الهلال با 12 امتیاز، بالاتر از پرسپولیس 11 امتیازی به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شود.

با این نتیجه، الهلال در مرحله حذفی که به صورت تک بازی برگزار می‌شود در زمین خود به مصاف بن یاس امارات (یا پاختاکور ازبکستان) می‌رود و پرسپولیس باید در جده با الاتحاد عربستان روبه‌رو شود؛ بازی‌هایی که روز چهارشنبه سوم خرداد برگزار می‌شود.

پیروزی الهلال و صدرنشینی این تیم در گروه D باعث شد برنامه سفر پرسپولیس نیز تغییر کند. با تصمیم مصطفی دنیزلی قرمزها به جای بازگشت به تهران، در همان دوبی ماندند تا پس از 4 روز تمرین در باشگاه ایرانیان، یکشنبه هفته آینده از آنجا به عربستان بروند.

ببرها شکست‌ناپذیر نیستند

هرچند سرگروهی پرسپولیس در گروه D کار صعود این تیم به جمع هشت تیم برتر آسیا را به دلیل بازی در تهران آسان می‌کرد، اما عبور از سد الاتحاد عربستان در جده هم ماموریتی غیرممکن برای شاگردان دنیزلی نیست.

سرمربی ترک‌تبار قرمزها این موضوع را در همان نشست خبری پایان بازی با الشباب عنوان کرد و تیمش را یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی در آسیا دانست.

دنیزلی که از همزمان برگزار نشدن دو بازی پایانی گروه، ناراحت بود، با تشکر از بازیکنانش که در هوای گرم دوبی، با شایستگی توانستند تیم الشباب را شکست دهند، گفت: همه هدف ما این است که از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنیم. ما خود را مدعی قهرمانی می‌دانیم و به این هدف باور داریم.

الاتحاد با قدمتی 85 ساله یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های فوتبال عربستان است. طلایی‌پوشان شهر جده که به «ببرها» در فوتبال عربستان معروف هستند تاکنون هشت بار قهرمان لیگ عربستان بوده اند، شش بار فاتح جام پادشاهی شده‌اند، هفت بار جام ولیعهد این کشور را برده‌اند و از همه اینها مهم‌تر، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.

البته هیچ یک از این قهرمانی‌ها مربوط به دو سال گذشته نیست. الاتحاد هرچند پنج بازی نخست خود در گروه B را با چهار پیروزی و یک تساوی سپری کرد، اما در لیگ عربستان، پایین‌تر از الشباب، الاهلی، الهلال و الاتفاق در مکان پنجم جدول قرار گرفت.

ببرها از 26 بازی خود در 9 بازی شکست خوردند که پنج شکست آن، در ورزشگاه خانگی و 23 هزار نفری این تیم، عبدالله الفیصل رقم خورده است.

به عبارتی الاتحاد از 13 بازی خانگی خود در این فصل فقط در 45 بازی پیروز شده که این آمار می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به پیروزی در جده و صعود به مرحله بعد امیدوار کند.

پنجعلی: پرسپولیس می‌تواند الاتحاد را ببرد

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که مصطفی دنیزلی حق دارد بزرگ فکر کند و از قهرمانی تیمش در آسیا حرف بزند، گفت: پرسپولیس اگر پرسپولیس بازی با الشباب باشد می‌تواند الاتحاد را نیز در خانه خود شکست دهد.

محمد پنجعلی با اشاره به بازی سه‌شنبه شب قرمزها در دوبی و بیان این جمله که این تیم به نسبت بازی‌های قبلی‌اش، کم‌اشتباه‌تر و متفاوت‌تر بازی کرد، افزود: بازی با الشباب نشان داد بازیکنان پرسپولیس به آرامش نسبی رسیده‌اند و انگیزه آنها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تفاوت زیادی با بازی‌های لیگ دارد. در واقع بازیکنان پرسپولیس در آسیا می‌خواهند خیلی چیزها را ثابت کرده و ناکامی‌های خود را در رقابت‌های لیگ برتر جبران کنند.

وی در خصوص صحبت‌های دنیزلی پس از بازی با تیم الشباب که گفته بود به قهرمانی پرسپولیس در آسیا فکر می‌کند، گفت: یک مربی بزرگ در چنین رقابت‌هایی باید بزرگ فکر کند و این طرز فکر خود را نیز به بازیکنانش منتقل کند. البته قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کار خیلی سختی است اما غیرممکن نیست.

زاید: پشت گلزنی‌هایم رازی نهفته نیست

ایمون زاید با ابراز خوشحالی از این‌که توانست یک بار دیگر برای پرسپولیس گلزنی کند، گفت: بازی بسیار سختی بود. در 30 دقیقه ابتدایی بازی به خاطر گرمای هوای دبی کمی کند بودیم، اما هرچه زمان بازی گذشت شرایط‌مان بهتر شد و توانستیم گل اول را بزنیم. من خوشحالم که دوباره موفق شدم برای پرسپولیس در آسیا گلزنی کنم.

زاید در پاسخ به این سوال که پشت گل زدن‌های شما در آسیا رازی نهفته است، گفت: خیر. من رازی ندارم و کار و وظیفه من گل زدن است. فکر می‌کنم پنج گل زده در چهار بازی عملکرد خوبی باشد.وی همچنین درباره شانس قهرمانی پرسپولیس در آسیا گفت: همه چیز ممکن است، اما در مجموع مرحله بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.

استقلال با پیروزی به استقبال سپاهان رفت

در شبی که صدرنشینی پرسپولیس منوط به توقف الهلال در عربستان بود، در گروه C، سپاهان خودش کار را یکسره کرد و با پیروزی بر دیگر نماینده عربستان، الاهلی، به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. سپاهان با پیروزی 2 بر یک در این دیدار صدرنشین شد تا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال دیدار کند.

استقلال هم در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل نسف قارشی ازبکستان با صلابت ظاهر شد تا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را کسب کند.شاگردان پرویز مظلومی چهارشنبه شب در شرایطی در ازبکستان مقابل نسف قارشی، تیم ته‌جدولی گروه اول این رقابت‌ها قرار گرفتند که فارغ از نتیجه دیدار تیم‌های الریان قطر و الجزیره امارات حتی با کسب یک امتیاز به دور دوم لیگ قهرمانان راه می‌یافتند.

با وجود این استقلال که پیش از این در تهران مقابل حریف ازبک به تساوی بدون گل رضایت داده بود، در زمین حریف با ارائه یک بازی سراسر تهاجمی، شناور و کم‌اشتباه عرصه را بر میزبان تنگ کرد و در نهایت با کسب پیروزی 2 بر صفر، حریف سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شد.

برای استقلال در این دیدار یرکوویچ (10) و مجتبی جباری (50 ـ پنالتی) گلزنی کردند. این در حالی بود که استقلال 20 دقیقه پایانی بازی را به دلیل اخراج مهدی امیرآبادی، 10 نفره شد.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی

سه‌شنبه 2 خرداد: الجزیره امارات – الاهلی عربستان‌/‌ سپاهان ایران – استقلال ایران چهارشنبه 3 خرداد: الاتحاد عربستان – پرسپولیس ایران‌/‌ الهلال عربستان - بن یاس امارات (پاختاکور ازبکستان) سه‌شنبه 9 خرداد: آدلاید یونایتد استرالیا – ناگویا گرامپوس ژاپن‌/‌ سئونگنام ایلهواچونما کره‌جنــوبی – بنیاد?کار ازبکستان چهارشنبه 10 خرداد: اولسان هیوندای کره‌جنوبی – کاشیما ریسول ژاپن‌/‌ گوانگژو چین – اف سی توکیو ژاپن


[ پنج شنبه 91/2/28 ] [ 10:11 صبح ] [ جواد احمدی ]