سفارش تبلیغ
صبا ویژن
baner
???? ???? num 333333333 num 444444444 num 5555555555 email
num 777777777

اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه شهید چمران رامسر برگزار شد.


اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 18:20 امروز به صورت سبک در ورزشگاه شهید چمران رامسر برگزار شد. به گزارش فارس، در این تمرین ابتدا علی دایی بابت پیروزی تیم ملی کشورمان به تمام بازیکنان پرسپولیس تبریک گفت و اعلام کرد: این پیروزی به نفع تمام فوتبال مملکت است و جا دارد بار دیگر این موفقیت را به تمام ملی‌پوشان و شما بازیکنان پرسپولیس تبریک بگویم. سپس بازیکنان با دست زدن علی دایی و بازیکنان تیم ملی را تشویق کردند.

* حدود 100 هوادار در تمرین امروز حضور داشتند. آنها با آوردن عکس‌هایی از علی دایی پس از گلزنی با لباس بایرن‌مونیخ به شدت شهریار فوتبال ایران را مورد تشویق قرار دادند و به او بابت حضورش در رامسر خوشامدگویی کردند.

* ورزشگاهی که پرسپولیسی‌ها در آن تمرین می‌کنند 10 دقیقه تا محل اقامتشان فاصله دارد و به همین دلیل کار برای سرخپوشان راحت‌تر شده است.

* حمید علی‌عسگر در تمرین امروز هم اختصاصی تمرین کرد.

* محسن بنگر به بازیکنان پرسپولیس اضافه شد.

[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 1:22 صبح ] [ جواد احمدی ]

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، محل اسکان سرخپوشان منطقه‌ای گردشگری بین شهرهای رامسر و چابکسر است و به همین دلیل با وجود ورود سرخپوشان به منطقه در روز غیر تعطیل استقبال قابل توجهی از کاروان تیم به عمل آمد. در میان مستقبلین علاوه بر مسئولین، مردم محلی و مسافران هم دیده می شدند. به همین منظور پلاکادرهایی جهت خیر مقدم به سرخپوشان تدارک دیده شده بود.

همچنین تعدادی از هواداران شهرها و روستاهای مجاور برای استقبال آمده بودند  که در این بین گوسفندی هم جلوی پای سرخپوشان قربانی شد.


[ چهارشنبه 92/3/29 ] [ 3:38 عصر ] [ جواد احمدی ]

محمد رویانیان در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: امروز روز پر اضطراب و در عین حال ماندگاری برای فوتبال ایران بود. بسیار امیدوار بودیم تیم ملی به جام جهانی صعود کند و در عین حال نگران از اینکه کام مردم تلخ شود. خدا را شکر می‌کنیم تیم ملی ایران با درایت کادر فنی، مدیریت فدراسیون فوتبال، حمایت وزارت ورزش، تلاش بازیکنان و دعاهای مردم به جام جهانی صعود کرد. این پیروزی بزرگ را به همه اهالی ورزش و فوتبال کشور صمیمانه تبریک می‌گوییم.

وی افزود: سربلندی تیم ملی مایه غرور ملی است. به اعضای تیم ملی، دست مریزاد و خسته نباشید می‌گوییم که دل یک ملت را شاد کردند. فکر می‌کنم این صعود خستگی را از تن رئیس، دبیر کل و کلیه معاونین و پرسنل فدراسیون فوتبال خارج کرد. وزارت ورزش حمایت خود از تیم ملی را دو چندان کرد و درایت کی‌روش و تلاش ستودنی ملی پوشان روزی تاریخی را رقم زد. بسیار خوشحالیم و به همه مردم ایران بویژه اهالی فوتبال تبریک می‌گوییم.

 



[ چهارشنبه 92/3/29 ] [ 10:9 صبح ] [ جواد احمدی ]

مهدی مهدوی‌کیا سفیر فوتبال پایه آسیا پس از سفر به آلمان و ویتنام به ایران بازگشت.


  به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی مهدوی‌کیا که پس از تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا در لندن و حضور در اردوی بایرن مونیخ و ضیافت دورتموند، 90 دقیقه در بازی خداحافظی میشائیل بالاک در تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان به میدان رفته بود با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم ویتنام شد و در جشنواره فوتبال پایه شرق آسیا شرکت کرد.

مهدوی‌کیا که به ایران بازگشته در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره سفرش به ویتنام گفت: پس از انتخاب به عنوان اولین سفیر فوتبال پایه آسیا، هفته گذشته در سفری چهار روزه عازم ویتنام شدم و به عنوان نماینده AFC در جشنواره فوتبال پایه ویتنام و تورنمنتی که با حضور چهار کشور برگزار شده بود شرکت کردم.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره برنامه‌های این جشنواره و سفرش به ویتنام تصریح کرد: جشنواره فوتبال پایه‌ای در ویتنام برگزار شد که 4 هزار پسر و دختر نونهال و نوجوان در آن شرکت داشتند. ما به مناطق مختلفی رفتیم و از نزدیک این مدارس فوتبال را زیر نظر گرفتیم. نماینده فیفا و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام نیز در این سفرها حضور داشتند و جلساتی به منظور بررسی اقدامات انجام شده برگزار شد.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت: تورنمنتی با حضور تیم‌هایی از ویتنام، تایلند، لائوس و فیلیپین برگزار شد که ما از نزدیک این بازی‌ها را زیر نظر گرفتیم و با نمایندگان کشورهای لائوس، فیلیپین و تایلند هم درباره برنامه‌های فوتبال پایه‌شان صحبت کردیم. بنده برحسب ماموریتی که داشتم با نماینده فیفا جلسات متعددی داشتیم و گزارشی از این برنامه‌ها را به AFC ارائه خواهیم کرد.

سفیر ایرانی فوتبال پایه آسیا خاطرنشان کرد: با نکات جالبی در این سفر مواجه شدم. مسئولین با توجه به مین‌گذاری گسترده در ویتنام که ناشی از جنگ جهانی است، نوجوانان و نونهالانی که در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند، آموزش‌هایی می‌دادند تا آنها بدانند در کدام مناطق و کدام زمین‌ها نباید بازی کنند. علاوه بر فوتبال، آموزش‌های زیاد دیگری نیز به آنها داده می‌شد. جشنواره بسیار بزرگی بود که 4 هزار نفر از چهار کشور در آن شرکت داشتند.

مهدوی‌کیا در پایان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه‌های زیادی دارد و بنده نیز سعی می‌کنم به سهم خود در این برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته و برنامه‌های لازم را ارائه کرده و با حضور در کشورهای مختلف آسیایی وضعیت فوتبال آن کشورها را پیگیری کنم.

 


[ دوشنبه 92/3/27 ] [ 9:12 صبح ] [ جواد احمدی ]

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، طبق خبری که لحظاتی پیش در اختیار روابط عمومی باشگاه پرسپولیس قرار گرفت، علی پروین عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در غم از دست دادن دایی خود به سوگ نشست.

مراسم ختم آن مرحوم یکشنبه 26 خرداد ماه از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس این ضایعه را از طرف خانواده بزرگ پرسپولیس به اسطوره فوتبال ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.


[ یکشنبه 92/3/26 ] [ 8:38 صبح ] [ جواد احمدی ]

علی دایی پس از تمرین امروز برنامه کامل تمرینات را تا قبل از اردوی رامسر اعلام کرد.


تیم فوتبال پرسپولیس صبح چهارشنبه برای تشکیل اردویی 10 روزه راهی رامسر می‌شود از همین رو علی دایی برنامه تمرینی پرسپولیسی‌ها تا قبل از اردوی رامسر را امروز اعلام کرد.

به نقل از فارس، بدین ترتیب پرسپولیس فردا یکشنبه یک جلسه تمرین، دوشنبه دو جلسه صبح و بعد از ظهر، سه‌شنبه یک جلسه تمرین دارد و صبح چهارشنبه نیز برای تشکیل اردویی 10 روزه عازم رامسر می‌شود.

 


[ شنبه 92/3/25 ] [ 11:46 عصر ] [ جواد احمدی ]

علی کریمی بازیکن غیر قابل پیش بینی فوتبال ایران در دو دهه اخیر، روز پنج شنبه به تراکتورسازی تبریز پیوست.

 کریمی در حالی به این تیم پیوسته است که در 4 فصل اخیر به دلیل مشکلی که با هواداران تراکتور داشت در تبریز آفتابی نمی شد. خبرآنلاین کارنامه حرفه ای 17 ساله علی کریمی را از سال 75 تاکنون زیر ذره بین برده است:

فتح تهران (75-77)

اولین تیم حرفه ای کریمی فتح تهران بود که کریمی ضمن سپری کردن دوران سربازی اش در این تیم، بطور جدی به فوتبال وارد شد. کریمی در این تیم دسته دومی روزهای خوبی داشت و در دومین سال حضورش نیز فتح تا یک قدمی حضور در لیگ آزادگان پیش آمد، اما در نهایت موفق به صعود نشد. کریمی در مسابقات فوتسال نیز برای فتح بازی می کرد.

پرسپولیس تهران (77- 80)

علی کریمی در تابستان سال 77 به پرسپولیس پیوست و در همان اولین روزهای حضورش در پرسپولیس به تیم ملی امید دعوت شد. بعد از اتفاقاتی که در اردوی تیم ملی امید در ویتنام افتاد، کریمی  از سوی AFC یک سال محروم شد.  در بازگشت مجدد به پرسپولیس پس از یک سال روز به روز درخشش بیشتری از خود نشان داد تا بالاخره چشم مسولان باشگاه الاهلی امارات را گرفت. کریمی طی 3 سال حضور در پرسپولیس، 42 بازی در لیگ، 2 بازی در جام حذفی و 13 بازی در جام باشگاههای آسیا انجام داد و در مجموع 57 بازی 16 گل زد. او با سرخپوشان دو بار قهرمان لیگ آزادگان و یک بار قهرمان جام حذفی شد.

مروری بر کارنامه حرفه ای علی کریمی


الاهلی دوبی (80-84)

جادوگر فوتبال ایران در خردادماه 80 به الاهلی پیوست، در حالی که قبل از آن از تیم هایی مثل پروجیا ایتالیا و اتلتیکومادرید پیشنهاد داشت. او در الاهلی تک ستاره تیمش شد و بارها با حرکات تکنیکی و گل هایش هواداران الاهلی و دوستدارنش را به وجد آورد. کریمی در الاهلی طی 4 فصل 69 بازی در لیگ انجام داد و 45 گل به ثمر رساند و در فصل 04-2003 آقای گل لیگ امارات شد. در جام حذفی نیز طی 30 بازی 29 گل زد و دو بار در سالهای 2002 و 2004 با این تیم قهرمان جام حذفی امارات شد در حالیکه ستاره تیمش در بازی فینال مقابل الجزیره و الشعب بود. کریمی در سال 2004 کاپیتانی الاهلی را نیز تجربه کرد  و در مجموع 116 بازی رسمی برای این تیم 81 گل زد که رکورد فوق العاده ای بود.

بایرن مونیخ (84-86)

در اردیبهشت ماه 84 خبر پیوستن او به بایرن مونیخ منتشر شد در حالیکه خیلی ها بر این باور بودند که او بازیکن تنبلی است و در فوتبال سخت آلمان موفق نخواهد شد. کریمی از همان اولین بازی رسمی بایرن در جام اتحادیه در ترکیب تیم قرار گرفت و به تدریج در طول فصل عملکرد خوبی از خود نشان داد تا قراردادش به طور اتوماتیک تمدید شد. اما در اسفندماه همان سال بود که مصدوم شد و حدود دو ماهی از تمرینات دور بود. بلافاصله بعد از پایان فصل نیز به اردوی تیم ملی رفت و در جام جهانی نیز عملکرد موفقی نداشت و حاشیه ساز شد.

مروری بر کارنامه حرفه ای علی کریمی


 کریمی در فصل دوم حضورش در بایرن به مانند فصل اول نتوانست درخشان ظاهر شود و بیشتر نیمکت نشین بود. او در بایرن 33 بار در بوندس لیگا، 5 بار در لیگ قهرمانان و 4 بازی نیز در جام حذفی و اتحادیه به میدان رفت و 4 گل نیز زد که یکی از گلهایش مقابل راپیدوین در لیگ قهرمانان اروپا بود. کریمی با بایرن قهرمانی بوندس لیگا را نیز تجربه کرد.

نادی القطر (86-87)

در تابستان سال 86 جادوگر از آلمان راهی قطر شد و با یک قرارداد دو ساله 2/3 میلیون پوندی به تیم القطر پیوست که سال ها قبل از بازیکنان ایرانی استفاده کرده بود.کریمی با این قرارداد یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قطر تا آن زمان شد. او یک فصل متوسطی را با القطر سپری کرد و در 26 بازی لیگ و 4 بازی جام حذفی و جام ولیعهد برای این تیم بازی کرد و در مجموع طی 30 بازی 6 گل به ثمر رساند. القطر تنها تیمی بود که کریمی در آن هیچ جامی را نتوانست بدست بیاورد.

السیلیه قطر (87)

علی کریمی برای سال دوم قرارداش به تیم السیلیه منتقل شد، اما در این تیم هیچ بازی رسمی انجام نداد. به دلیل عدم تمایل او به زندگی در قطر، جادوگر به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت بود تا اینکه پیشنهاد پرسپولیس رسید!

پرسپولیس تهران (87-88)

کریمی در شهریورماه 87 به پرسپولیس پیوست و پس از 7 سال دوباره پیراهن شماره 8 سرخپوشان را بر تن کرد. باشگاه پرسپولیس برای انتقال او 310 هزار دلار بابت رضایتنامه اش به قطری ها پرداخت کرد. او در اولین روزهای حضورش در بازی مقابل ابومسلم هت تریک کرد، اما در میانه فصل بعد از مصاحبه علیه عباس انصاری فرد مدیرعامل باشگاه از تیم اخراج شد که با وساطت بزرگان دوباره بازگشت. کریمی در مجموع طی 21 بازی لیگ برتر، 6 بازی لیگ قهرمانان و یک بازی جام حذفی 7 گل برای پرسپولیس زد.

استیل آذین تهران (88-89)

بعد از کش و قوس های فراوان در فصل نقل و انتقالات، کریمی در آخرین روز به تیم متمول استیل آذین پیوست و حسین هدایتی مالک باشگاه او را جز جواهرات خانوادگی نامید! کریمی در اولین سال حضور استیل آذین در لیگ برتر و به خصوص در نیم فصل اول ستاره تیمش بود و در 28 بازی 14 گل زد. او در بازی مقابل پرسپولیس در دور رفت حسابی درخشید و 2 گل تیمش را ساخت تا استیل آذین 2-1 پرسپولیس را ببرد و در آخرین لحظات بازی نیز اخراج شد. اما در فصل دوم حضورش در این تیم اوضاع جور دیگری پیش رفت و کریمی پس از انتقاد از آجرلو، مدیرباشگاه، به جرم روزه خواری اخراج شد. بعد از اتفاقاتی که در باشگاه افتاد، آجرلو جدا شد و کریمی دوباره به تیم بازگشت در حالیکه از روزهای اوجش فاصله زیادی داشت. اما بعد از حضورش در بازی دوستانه الاهلی و میلان، این بار از سوی علی پروین با حکم اخراج روبرو شد و بعد از بخشیدن باقیمانده مبلغ قراردادش رضایتنامه اش را از استیل آذین گرفت و راهی شالکه شد! کریمی در مجموع 42 بازی در لیگ برتر و جام حذفی برای استیل آذین بازی کرد و 15 گل به ثمر رساند.

مروری بر کارنامه حرفه ای علی کریمی


شالکه آلمان (89-90)

کریمی پس از 3/5 سال دوباره به آلمان و بوندس لیگا بازگشت. اما کمتر از یک ماه از حضورش در این تیم سپری نشده بود که ماگات اخراج شد و سرمربی جدید شالکه نیز توجه زیادی به این بازیکن نداشت. کریمی در شالکه فقط 2 بازی در لیگ قهرمانان و بوندس لیگا به میدان رفت و البته نامش را در بین قهرمانان جام حذفی آلمان نیز ثبت کرد، در حالی که حتی یک دقیقه نیز در جام حذفی به میدان نرفت.

مروری بر کارنامه حرفه ای علی کریمی


پرسپولیس تهران (90-92)

در خرداد ماه 90 بود که علی کریمی به عنوان اولین خرید پرسپولیس به این تیم پیوست. سومین دوره حضور او در پرسپولیس یک دوران پرتنش و با حاشیه های زیادی همراه بود. پرسپولیس بعد از اینکه با استیلی به بن بست رسید، دنیزلی را آورد که کریمی از همان ابتدا با او بنای ناسازگاری داشت. در اردوی تیم در قطر دنیزلی او را از تیم اخراج کرد اما با پا درمیانی رویانیان حکم اخراجش وتو شد. بعد از بازی با الغرافه در تهران به شدت از کادر فنی تیمش انتقاد کرد و پرسپولیس را وارد بحران جدیدی کرد که در نهایت با حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید. اما فصل گذشته او روزهای خوبی را در پرسپولیس سپری نکرد و در همان هفته های اول با ژوزه پرتغالی به مشکل خورد و پیرمرد پرتغالی نیز حکم اخراج او را صادر کرد. او بعد از دو ماه به تیم بازگشت و بعد از اخراج ژوزه در نیم فصل، آماده بازی شد اما قبل از دربی و در قم مصدوم شد و حدود دو ماه را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد. او در ابتدای سال به ترکیب پرسپولیس بازگشت و بعد از فینال جام حذفی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد از فوتبال خداحافظی می کند. اما در ادامه نظر او عوض شد و در نهایت بعد از عدم تمایل مسولان پرسپولیس به حفظ او، راهی تبریز شد و پیراهن یک تیم قرمزپوش دیگری را بر تن کرد.


[ شنبه 92/3/25 ] [ 10:56 صبح ] [ جواد احمدی ]

بازیکن جدید تیم تراکتورسازی با لقبی جدید مورد تشویق قرار گرفت.


علی کریمی بازیکن جدید تراکتورسازی تبریز ساعت بامداد امروز به تبریز رسید.

به گزارش فارس،هواداران بسیار زیادی برای استقبال از کریمی در فرودگاه شهید مدنی تبریز حاضر شدند.

*هواداران حاضر در فرودگاه کریمی را با شعار «کریمی کاپرفیلد» مورد تشویق قرار دادند و لقب جدیدی را برای این بازیکن انتخاب کردند. در یک دوره ای بین کریمی و و هواداران تبریزی رابطه خوبی برقرار نبود اما شب گذشته آنها با هم آشتی کردند.

*ازدحام فراوان هواداران باعث برهم خوردن نظم فرودگاه شده بود.

*هواداران بنری را آماده کرده بودند که روی آن نوشته بود «کریمی به دره مرگ خوش‌ آمدی» هواداران تراکتورسازی، تبریز را دره مرگ برای حریفان خود می‌دانند که هر تیمی که در آنجا حضور پیدا می‌کند با شکست شهر را ترک می کند.

*با توجه به ازدحام فراوان جمعیت کریمی به اتومبیل باشگاه انتقال داده شد تا به هتل برود.

 


[ شنبه 92/3/25 ] [ 10:51 صبح ] [ جواد احمدی ]

تمرین امروز پرسپولیس با حضور جمع زیادی از پیشکسوتان این باشگاه برگزار شد.


تمرین امروز پرسپولیس از ساعت 11:10 در ورزشگاه درفشی‌فر دنبال شد. در این تمرین بازیکنان به کارهای استقامتی، هوازی و سرعتی پرداختند.

به گزارش فارس، اما نکته جالب امروز آوردن یک صندوق رای سیار بود که در تمرین پرسپولیس این صندوق را مستقر کردند. برخی از بازیکنان و پیشکسوتان و مدیران قبل از تمرین رای‌های خود را به صندوق انداختند و سپس این صندوق کنار زمین چمن مستقر شد و مابقی نفرات بعد از تمرین یکی پس از دیگری به همراه رویانیان رای‌های خود را به صندوق انداختند. بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو در خصوص رئیس‌جمهور آینده نیز در تمرین امروز بسیار داغ بود.

* نکته جالب حضور گسترده پیشکسوتان پرسپولیس در تمرین امروز بود. پیشکسوتانی مانند فنونی‌زاده، سید‌علیخانی، رافت، خوراکچی، پنجعلی، باوی، عرب‌شاهی، نعیم‌آبادی، مجید پروین، نادر باقری و خیلی دیگر از این پیشکسوتان در تمرین امروز حضور داشتند. آنها ابتدا به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با دایی و بازیکنان برخورد بسیار گرمی داشتند. سپس نظاره‌گر تمرین شدند و رای‌های خود را به صندوق رای انداختند اما نکته‌ جالب حضور وحید قلیچ بود. وی بابت حضور غلامپور در پرسپولیس از دایی انتقاد‌هایی کرده بود.

وی ابتدا همراه سایر پیشکسوتان به سمت دایی و کادر پرسپولیس نرفت اما پس از دقایقی رویانیان به پنجعلی و شیرینی اعلام کرد که سریعا قلیچ را از بیرون ورزشگاه به داخل بیاورند که پنجعلی نیز این کار را کرد.

*حدود 50 هوادار در تمرین امروز حضور داشتند و از بیرون ورزشگاه شاهد دیدن تمرین بودند.

*محمد رویانیان نیز در تمرین امرو حضور پیدا کرد. وی ابتدا بازدیدی از ورزشگاه داشت و سپس به سوالات هواداران جواب داد.

*اتوبوس مخصوص صندوق رای هم امروز برای پرسپولیسی‌ها درد‌سرساز شده بود تا حدی که نزدیک به 10 دقیقه دایی را پشت در ورزشگاه نگه داشت.

*پرسپولیسی‌ها در تمرین امروز پیراهن‌هایی به رنگ فسفری پوشیده بودند.

*استقبال دوربین های تلویزیونی ورزشی نیز در تمرین امروز نیز جال بود.

*گلر‌ها پس از 20 دقیقه اختصاصی تمرین کردند.

*مولایی بدنساز پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز از بازیکنان تست گرفت و سپس بازیکنان به کارهای دو به دوی با توپ پرداختند.

*محمد رویانیان اولین نفری بود که رای داد و سپس صف بزرگی از پیشکسوتان دنبال او راه افتادند.با گذشت دقایقی از تمرین بازیکنان رده‌های سنی امید جوانان و نوجوانان نیز با بستن صف کنار زمین چمن در کنار پیشکسوتان تیم رای دادند و به همین دلیل صحنه های زیبایی به وجود آمده بود.

*وی به بازیکنانی که در هنگام استارت ضعیف کار می‌کردند تذکراتی جدی می‌داد و می‌گفت استارت‌هایی که صد در صد نباشد رضایتبخش نیست به همین دلیل تمرین امروز بسیار جدی بود.

[ جمعه 92/3/24 ] [ 1:8 عصر ] [ جواد احمدی ]

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود که یک هفته مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا صاحب بهترین خط دفاعی است.


تیم ملی فوتبال ایران در هفته پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا سه‌شنبه آینده از ساعت 16:30 به وقت ایران در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز به منظور رسیدن به جام جهانی فوتبال در اولسان کره‌‌جنوبی به مصاف این کشور می‌رود.

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کره‌جنوبی می رود که یک هفته مانده به پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا صاحب بهترین خط دفاعی است و این می‌تواند بهترین خبر برای علاقمندان به فوتبال در کشورمان باشد تا در صورتی که دفاع بتونی تیم ملی کشورمان همچنان به روند خوب در اولسان هم ادامه دهد، بتوان از حالا به صعود به جام جهانی برزیل بیشتر از هر زمان دیگر امیدوارتر بود.

به گزارش فارس، تا هفته ماقبل پایانی این رقابت‌ها و در بین تیم‌‌های دو گروه (10 کشور) تیم ملی ایران با دریافت تنها دو گل، بهترین خط دفاعی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و از این لحاظ فاصله زیادی با سایر تیم‌ها دارد تا جایی که به طور حتم در پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا هم می‌تواند عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دهد.

البته تنها نکته تأسف‌آور در این میان این است که هر دو گلی که ملی‌پوشان ایران دریافت کرده‌اند (مقابل لبنان و ازبکستان) به شکست تیم ملی و از دست رفتن 6 امتیاز منجر شده است، چون در غیر این صورت صعود کشورمان به همراه ژاپن از حالا به جام جهانی محرز بود.

نکته دیگر اینکه قبل از پیروزی پرگل ایران مقابل لبنان، 3 برد و 2 شکست شاگردان کی‌روش با نتیجه یک بر صفر به دست آمده بود تا این نتیجه خواستنی‌ترین نتیجه برای تیم ملی ایران در این رقابت‌ها به حساب بیاید.

*نتایج کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گروه اول رقابت‌ها به شرح زیر است:

ازبکستان صفر - ایران یک

ایران صفر - قطر صفر

لبنان یک - ایران صفر

ایران یک - کره‌جنوبی صفر

ایران صفر - ازبکستان یک

قطر صفر - ایران یک

ایران 4 - لبنان صفر

کره‌جنوبی ؟ - ایران ؟

*بهترین خطوط دفاعی در پایان هفته نهم رقابت‌ها:

1- ایران با 2 گل خورده

2- ژاپن و ازبکستان با 5 گل خورده

3- کره‌جنوبی با 6 گل خورده

4- استرالیا و عراق با 7 گل خورده

5- قطر با 8 گل خورده

6- عمان با 9 گل خورده

7- لبنان با 12 گل خورده

8- اردن با 16 گل خورده

در فاز هجومی هم تیم ملی کشورمان پس از تیم‌های ژاپن (16 گل زده)، کره‌جنوبی (13 گل زده) و استرالیا (11 گل زده) همراه با عمان (7 گل زده) در رده چهارم قرار دارد.

تیم ملی کشورمان پس از پایان هفته نهم با 13 امتیاز پس از کره‌جنوبی 14 امتیازی در رده دوم قرار دارد و ازبکستان 11 امتیازی را هم پشت سر خود می‌بیند.

پیروزی در دیدار سه‌شنبه با هر نتیجه‌ای، کشورمان را راهی جام جهانی خواهد کرد. تساوی در میدان اولسان نیز در صورتی که حتی با پیروزی ازبک‌ها مقابل قطر با کمتر از 4 گل اختلاف همراه باشد، باز هم شاگردان کی‌روش را رهسپار جام جهانی می‌کند و نکته قابل توجه اینکه ایران در صورت شکست هم می‌تواند به رفتن به جام جهانی امیدوار باشد در صورتی که قطر مانع از برد ازبکستان در خانه‌ این تیم شود.

*جدول رده‌بندی گروه اول:




در این گروه لبنان به کار خود با کسب 5 امتیاز از 8 مسابقه پایان داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، ضمن اینکه حذف قطر هم با نتایجی که در هفته نهم به دست آمد قطعی شد تا به این ترتیب از جمع تیم‌های ایران، کره‌جنوبی و ازبکستان در پایان دیدارهای مرحله گروهی، دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی شده و یک تیم دیگر نیز راهی پلی‌آف شود.

[ جمعه 92/3/24 ] [ 8:29 صبح ] [ جواد احمدی ]
........ ????? ???????? >>