سفارش تبلیغ
صبا ویژن
baner
???? ???? num 333333333 num 444444444 num 5555555555 email
num 777777777

وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جاری نه تنها نسبت به لیگ یازدهم بهتر نشد بلکه این تیم با تمام مخارج میلیاردی که در فصل نقل و انتقالات انجام داد هم نتوانست در لیگ دوازدهم جایگاهی مناسب برای خود دست و پا کند و تا پایان نیم فصل اول در رده دوازدهم قرار گرفت.  
 
بعد از هفته نهم لیگ برتر بود که پرسپولیس تنها با کسب 7 امتیاز در رده های انتهایی جدول رده بندی قرار گرفته بود. آن زمان مدیر عامل سرخپوشان تهرانی پس از شکست این تیم برابر سپاهان اعلام کرد که به سرمربی تیم کارت زرد نشان می دهم و این به معنای فرصتی دوباره به مرد پرتغالی نیمکت سرخپوشان بود. اما بالاخره صبر رویانیان به پایان رسید و کارت قرمز را در پایان نیم فصل از جیب خود بیرون کشید تا هجدهمین مربی لیگ برتر پرسپولیس نیز از کار بر کنار شود.

در این بین بررسی مربیان پرسپولیس در ادوار مختلف لیگ برتر نشان می دهد در یازده دوره گذشته لیگ برتر و نیم فصل اول لیگ دوازدهم، پرسپولیس سیزده نفر را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دیده است که اگر محسن عاشوری را که تنها دو بازی سرمربی سرخپوشان بوده کنار بگذاریم، پرسپولیس به طور میانگین در هر فصل یک مربی داشته است.
 
از سوی دیگر تعدادی از این مربیان چند بار در فصول مختلف هدایت پرسپولیس را برعهده داشته‌اند که به این صورت تعداد آنها 18 مربی می‌شود. به عنوان مثال علی پروین در فصول اول، دوم و پنجم سرمربی بوده‌، مصطفی دنیزلی که در لیگ ششم و یازدهم مربیگری کرده، افشین قطبی در لیگ هفتم و هشتم و علی دایی در لیگ های نهم و دهم روی نیمکت سرخپوشان حضور داشته اند.
 
از همین رو با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که تعداد کل بازی های پرسپولیس در ادوار مختلف لیگ برتر به 355 مسابقه رسیده و اگر این عدد را در تعداد مربیانی که روی نیمکت سرخپوشان نشسته اند تقسیم کنیم به عدد حیرت انگیز 20 می رسیم. یعنی میانگین حضور یک مربی روی نیمکت پرسپولیس 20 مسابقه بوده است.  
 
پروین، قطبی و دایی بهترین مربیان پرسپولیس در لیگ برتر



جدول بالا نشان می دهد که در ادوار لیگ برتر علی پروین در 69 دیدار سرمربی پرسپولیس بوده و 115 امتیاز به دست آورده و پس از او افشین قطبی در 48 دیدار 81 امتیاز کسب کرده و علی دایی هم در 47 بازی 78 امتیاز آورده است. از سویی در پرسپولیس علی پروین و افشین قطبی هر کدام با یک قهرمانی پرافتخارترین مربیان این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شوند.
 
بنابراین گزارش،‌ این آمار نشان می دهد که هیچ یک از مربیان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد مناسبی در این تیم نداشته اند و حتی دنیزلی نیز با آن همه محبوبیتی که در جمع هواداران پرسپولیس دارد در بین 3 مربی اول سرخپوشان قرار ندارد. نکته جالب توجه اینجاست که هر بار پرسپولیس موفقیتی به دست آورده از سوی مربیان ایرانی بوده است.


[ پنج شنبه 91/9/23 ] [ 7:7 عصر ] [ جواد احمدی ]