سفارش تبلیغ
صبا ویژن
baner
???? ???? num 333333333 num 444444444 num 5555555555 email
num 777777777

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سردار محمد رویانیان اظهار داشت: با وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر ورزش جلساتی داشتیم و بابت خصوصی شدن طرح‌های جدیدی ارائه کردیم و به راحتی می‌گویم پرسپولیس می‌تواند تا 5ماه دیگر خصوصی شود.

وی ادامه داد: آمده‌ام یک باشگاه حرفه‌ای بسازم که بتواند مجوز حرفه‌ای از AFC و FIFAبگیرد. من به این امید و عشق آمدم و پیش خود عهد کردم هرگاه موانع جدی برای رسیدن به این هدف، مقابلم قرار گرفت و نتوانستم به آنها عمل کنم کنار بروم. بنابراین وقتی می‌گویم موانع منظورم به خاطر چهار باخت نیست به خاطر موانعی است که خارج از سیستم است.

سردار رویانیان در خصوص بحث انتخابات فدراسیون فوتبال و حضور 6 نفر در رقابت برای ریاست فدراسیون گفت: به نظر من بهتر است فشار روی کسی نیاید و حتی تاج هم باشد. من که شرکت نکردم اما توصیه می‌کنم بقیه باشند تا انتخابات با حضور افراد بیشتری برگزار شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: خود من به عنوان کوچکترین فرد در فوتبال این مشکلات را شناسایی و راهکارهایی برای آن دارم. به سرعت هم می‌خواهم آنها را حل کنم اما همراهی برای حل آن نمی‌بینم. اراده‌ای نمی‌بینم تا این مشکلات حل شود در شرایطی که معتقدم می‌توان این اشکالات را برطرف کرد. من برای برطرف کردن آن دست به کار شدم مدارک و مستنداتی دارم که نشان می‌دهد چه مشکلاتی در این فوتبال وجود دارد.

مدیر عامل سرخپوشان پایتخت تصریح کرد: حرفه‌ای شدن تکلیفی است که اکنون روی باشگاه‌ها وجود دارد اگر ما نتوانیم مجوز حرفه‌ای بودن بگیریم لیگ ارزشی ندارد. فوتبال هم یعنی رقابت و زیبایی فوتبال به رقابت سالم است. در کل، ایران سه ورزشگاه مورد تأیید آن هم در تهران و کرمان داریم. این یعنی اینکه فقط 7-6 تیم ما می‌توانند شرایط حرفه‌ای داشته باشند اما لیگ ما 18 تیمی است پس بقیه باید چه کنند؟!

سردار رویانیان خاطرنشان کرد: برای حرفه‌ای شدن اراده‌ای که از بالا دنبال شود وجود ندارد. ما در سه محور  A ، B  و   C  به قول AFC  مبتنی بر تصمیمات فیفاست باید در 49 شاخص حرفه‌ای باشیم. 5 مورد پرسنلی، حقوقی، مالی، زیرساختی و ورزشی باید حرفه‌ای باشد. من خودم نگاه می‌کنم ساختار باشگاه‌های ما با یکدیگر بسیار متفاوت است و اصلا ساختار حرفه‌ای نداریم.

مدیر عامل پرسپولیس با طرح این پرسش که کدام باشگاه های ما ورزشگاه و عملیات زیرساختی دارد، گفت: بخش مالی کدام باشگاه مدیریت درآمد دارد؟ همه باشگاه‌های ما مدیریت هزینه می‌کند. باشگاه‌های ما درآمدزا نیستند. باشگاه‌ها از چهار طریق می‌توانند درآمدزایی داشته باشند. اولین راه پخش تلویزیونی است اما من به شما می‌گویم که ما بیشتر از 5 درصد حق پخش تلویزیونی نمی‌گیریم. بحث دوم، فروش بلیط است که این مسئله هم به عهده سازمان لیگ است. البته من با عزیزمحمدی صحبت کردم و او هم گفت؛ بلیط فروشی می‌تواند دست خود باشگاه پرسپولیس باشد و ما هم به زودی سامانه بلیط فروشی خود را راه اندازی می‌کنیم.

وی افزود: سومین راه درآمدزایی حضور اسپانسرهای حرفه‌ای است. ما برای جذب اسپانسر برنامه نداریم. مسئله چهارم استفاده از برند باشگاه است. هم اکنون شاهد هستیم که از برند پرسپولیس در بازار استفاده می‌شود در حالی که طبق مقررات قانون اساسی حق کپی رایت باید رعایت شود. ما همچنین بحث فروش محصولات را داریم و مدیریت باشگاه‌های ما چندین اشکال دارد.

رویانیان تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها مجبور و محکوم به نتیجه گرفتن هستند و همیشه برنامه فدای نتیجه می‌شود. این هم به دلیل فشار رسانه‌ها و هوادار است چون فرهنگ وجود ندارد که مدیری با شجاعت بگوید به من دو سال وقت بدهید حتی اگر نتیجه نگیرم. این هم به این دلیل است که باشگاه حرفه‌ای شود. مدیریت ما همیشه هزینه‌ای است.

مدیر عامل پرسپولیس با بیان اینکه یکی بگوید چنین مدیر باشگاهی که خصوصی هم نیست و برندش هم راه نیفتاده چه کاری از دستش برمی‌آید، ادامه داد: ما باید از کجا بیاوریم تا این هزینه‌ها تأمین شود. چه تعریفی از خصوصی سازی وجود دارد. مسئله بعدی این است که ارتباط سامان یافته‌ای بین هواداران و مدیریت نیست. همچنین اقتصاد فوتبال ما درآمدزا نیست چون تعریفی برای درآمدزایی نداریم و برای آن برنامه ریزی نکرده‌ایم. البته من نمی‌خواهم به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش جسارت کنم، چون فوتبال ما اقتصادی و تجاری نیست. بنابراین زیان‌ده است و سیستمی که زیان‌ده باشد، نمی‌تواند خصوصی شود.

رویانیان تأکید کرد: باشگاه پرسپولیس همه این کارها را انجام داده و سند آنها را دارد. چالش بعدی که با آن رو به رو هستیم بحث عدم برنامه ریزی به خصوص در توسعه فوتبال و تیم‌های پایه است. نظامی برای توسعه فوتبال وجود ندارد شاید روی کاغذ برنامه‌هایی داشته باشیم اما برنامه‌ای که بتواند استعدادیابی کند و آن را توسعه دهد نداریم.

مدیر عامل پرسپولیس در ارتباط با برنامه‌هایی که در این 5 ماه در باشگاه پرسپولیس انجام داده توضیح داد: اولین برنامه‌ای که به دنبالش رفتیم تولید درآمد از طریق استفاده از هواداران میلیونی، فروش محصولات، تجارت خود فوتبال، اسپانسر و ارتباط با باشگاه‌های خارجی و همچنین بلیط فروشی بود.

وی افزود: اولین اقدام تهیه پورتال باشگاه حرفه‌ای پرسپولیس بود. ما تا پایان امسال و از سال 91 این امکان را به هواداران خود حتی در روستاها و شهرهای دیگر می‌دهیم که با این پورتال زندگی کنند. یعنی نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند. با 18هزار دفتر الکترونیکی و 10هزار دفتر آی سی سی ارتباط گرفته‌ایم تا بتوانند هواداران پرسپولیس در نقاط مختلف از امکانات پورتال استفاده کنند. حالا این امکانات چیست؟ آنها هم می‌توانند اگر می‌خواهند ماشین خود را بیمه کنند، لباس بخرند، به فروشگاه‌های مجازی که پورتال به آنها می‌دهد مراجعه کنند.

رویانیان ادامه داد: ما صدها نوع کالا عرضه می‌کنیم طبق آنچه که کانون هواداران تا کنون اعلام کرده 656 هزار و 899 نفر تاکنون به صورت رسمی در سایت پرسپولیس ثبت نام اینترنتی کرده‌اند. هیچ باشگاهی در آسیا مطمئنا چنین عددی را در سایت خود ندارد من این ادعا را از طریق تلویزیون مطرح می‌کنم. حتی فکر نمی‌کنم در اروپا چنین عددی باشد و طبق بررسی‌هایی که من انجام دادم شاید در باشگاه‌های مطرح مثل منچستر، آث میلان، رئال مادرید و بارسلونا نهایت 123 هزار ثبت اینترنتی داشته باشند. از روز گذشته هم ارسال پیامک به هواداران پرسپولیس از طریق ایرانسل آغاز شده که سه میلیون پیامک روزانه برای هواداران ارسال می‌شود. شماره پیامک 7210 برای هواداران در نظر گرفته شده که البته هم از طریق ایرانسل و هم همراه اول این پیامها رد و بدل می‌شود. پیش بینی‌ام این است که چند میلیون هوادار با پرونده‌های رسمی و ثبت شده در باشگاه داشته باشیم.

وی افزود: در واقع هوادارانمان هرچه بخواهند تهیه کنند با تخفیف می‌توانند به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند ما حتی با بیمارستانها و آ‌ژانس‌های مسافرتی در حال مذاکره هستیم تا با آنها قرارداد امضا کنیم حتی به زودی قسمتی به نام «گیم» در پورتال قرار می‌دهیم تا نوجوانان بتوانند یک لیگ اینترنتی برگزار کنند.

رویانیان با بیان اینکه جزء کوچکی از این فوتبال، این صحبتها را مطرح می‌کند تأکید کرد: من یکی از 18 مدیران این لیگ هستم و از همه آنها کوچکترم. خیلی ها از من پیش‌کسوت‌تر هستند از جمله آقای فتح الله زاده و رحیمی. ما همچنین یک برنامه رادیویی تدارک دیده‌ایم که هفته‌ای سه روز پخش می‌شود و به زودی از شبکه تهران هر هفته 30 دقیقه به نام افق پرسپولیس به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: سامانه هواداری ما به زودی اعلام موجودیت می‌کند. زیرساخت‌های خود را چه در بحث نرم افزاری، چه سخت افزاری افزایش داده‌ایم و حتی اینکه چه تعداد زمین تمرین داشته باشیم مورد بحث قرار گرفته است. برای تأیید AFC به دنبال ورزشگاهی هستیم که فعلا نمی‌توانم بیشتر از این توضیح دهم، برای تیم‌های پایه طرح الماس را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه در بخش خصوصی از همه جلوتر هستند، گفت: ما با وزیر اقتصاد رئیس سازمان خصوصی سازی و آقای عباسی وزیر ورزش جلساتی داشتیم و بابت خصوصی شدن طرح‌های جدیدی ارائه کردیم و به راحتی می‌گویم پرسپولیس می‌تواند تا 5 ماه دیگر خصوصی شود.

سردار محمد رویانیان در پایان درباره اینکه عبدالله ویسی سرمربی صبا پس از پایان بازی با پرسپولیس از داوری سعید مظفری زاده انتقاد کرده بود گفت: ویسی را خیلی دوست دارم اما باید بگویم من نه مظفری زاده را می‌شناسم و نه ارتباطی با او دارم.


[ جمعه 90/11/28 ] [ 5:33 عصر ] [ جواد احمدی ]