سفارش تبلیغ
صبا ویژن
baner
???? ???? num 333333333 num 444444444 num 5555555555 email
num 777777777

علی پروین در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقات سال 90 و مصاحبه نوروزی ناگفته‌هایی را بیان کرد که در ذیر متن کامل صحبت‌های وی را می‌خوانیم:

 

فارس: آقای پروین ابتدا از اینجا شروع کنید که سال 90 برای شما چطور بود؟

متأسفانه هر کاری می‌کنم که خاطرات خوبی به ذهنم بیاید این اتفاق نمی‌افتد. سال 90 برای من خیلی بد بود. مخصوصا اتفاقاتی که در آن افتاد که از تلخی هم برایم تلخ‌تر بود. امیدوارم که دیگر این اتفاقات برایم تکرار نشود.

 

فارس: منظورتان چه اتفاقاتی است؟

در کل به شما می‌گویم که سال 90 را دوست ندارم و چند مورد سال را برایم خوش یمن نکرد. 

رفتن ناصر حجازی، دوست، یار و رقیب من بزرگ‌ترین و تلخ‌ترین خاطره زندگی‌ام در سال 90 بود. وقتی ناصر را روی تخت بیمارستان می‌دیدم جگرم کباب می‌شد و وقتی خبر درگذشت او را شنیدم تا سه چهار روز نمی‌دانستم باید چطور باور کنم. برخی اوقات وقت می کردم پشت درب بیمارستان می‌رفتم و گوشه‌ای می‌ایستادم و دعاهای مردم را برای سلامتی ناصر می‌شنیدم. روزهای بدی بود اما ناصر را از دست دادیم و اسطوره‌ای را به خاک سپردیم. جایش خالی یادش باقی و مردم قطعا همیشه یاد ناصر حجازی را زنده نگه می‌دارند. الان وقتی که می‌بینم در استادیوم‌ها نام ناصر و یادگار او را می‌برند لذت می‌برم. ناصر در قلب تک تک ایرانی‌ها جا دارد.

 

فارس: پس خاطره خوب‌تان از سال 90 چه می‌شود؟

طبیعی است سال 90 سال خوبی برای ما نبود. البته باید در خصوص بدشانسی‌هایم در سال 90 مسائلی دیگر را هم بگویم که یکی از آنها همین گریه‌های دختران‌مان در مسابقه‌ای بود که اجازه ندادند به خاطر حجاب به میدان بروند. خداوکیلی آن روز هم خیلی ناراحت شدم اما به این دختران افتخار کردم. در کل سال 90 سال خوبی نبود.

 

فارس: پرسپولیس 90 را چگونه دیدید؟

در کل به نظرم از اول پرسپولیس اشتباه بسته شد و در این بین بنده خدا حمید استیلی فنا شد دعوا و مرافه‌ای بین کاشانی و دایی پیش آمد و همین موضوع باعث شد تا حمید نتواند خود را در این تیم نشان دهد. پرسپولیسی‌ها خوب یارگیری نکردند و با 12 یا 13 نفر رفتند و در ترکیه اردو تشکیل دادند. به نظرم این تیم اسیر حاشیه‌ها شد؛ تیمی که کامل بسته نشود همین طور می‌شود و قطعا در این بین حمید استیلی دچار مسائلی شد که نباید برایش پیش می‌آمد.

 

فارس: اما استیلی خودش هم مقصر بود!

کاری به این حرف ها ندارم، اما این بچه نتوانست افکار خودش را در پرسپولیس پیاده کند. به نظرم سال 90 برای حمید استیلی نیز مثل من بسیار بد بود و امیدوارم حمید درس‌های خوبی گرفته باشد و دوباره با آن اخلاق خوبش به صحنه فوتبال برگردد. حمید برای تیم ملی و پرسپولیس زحمت زیادی کشیده است.

 

فارس: آیا صحت داشت که شما با آمدن مربی خارجی مخالف بودید؟

من دوست نداشتم مربی خارجی دست دو یا سه برای ما بیاورند. البته دنیزلی آمد که با آمدن او نیز خدا رو شکر تیم ما جمع و جور شد و به خودش آمد. درست است حالا نتیجه نمی‌گیریم اما بچه ها به خودشان آمدند و دنیزلی نیز افکار خوبش را خوب پیاده کرده است. انشاءالله سال آینده بتواند با پرسپولیس به نتایج دلخواه برسد. خود آقا مصطفی می‌داند رفاقت خوبی با ایشان داریم و همیشه سعی کردم در کنارش باشم. من برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

فارس: چرا پرسپولیس با استیلی و دنیزلی جام نگرفت؟

موضوع حمید را گفتم که در حق آن بنده خدا جفا شد و بهتر است زیاد حرف نزنیم اما متأسفانه دو جام حساس را از دست دادیم و زیاد نباید درباره اش حرف بزنیم، انشاؤالله بچه ها به خودشان بیایند و یک جام آسیایی را برای این هواداران کسب کنیم، چون پرسپولیس با جام قشنگ تر است. دلایل مختلفی دارد اما بهتر است ما الان دیگر درباره‌اش حرفی نزنیم تا انشاءالله پرسپولیس 91 کوبنده‌‌تر شود و مقام‌های خوبی را کسب کند.

 

فارس: اما تیم ملی ایران و گروه‌بندی مرحله دوم جام جهانی 2014؟

ببینید من بعد از گروه بندی اعلام کردم که در گروه بدی قرار نگرفته ایم، اما به یک باره دیدم همه مصاحبه می‌کنند و می‌گویند خیلی آسان است و مدعی هستند که کار تیم ملی راحت است. آخه چه خبر است؟ شما مگه تیم‌ها و برنامه‌ریزی آنها را نمی‌بینید؟ به نظرم گروه خوبی است و ما شایسته صعود هستیم، اما کار سخت است. یک مثال برای شما می‌زنم همین تیم قطر به ایران آمد و ما را با نتیجه 2 بر 2 متوقف کرد. پس همین قطر و لبنان هم شاید برای ما دردسر ساز شوند.

 

فارس: یعنی فوتبال ما به جایی رسیده که در مقابل قطر و لبنان دچار مشکل شود؟

بله. فوتبال غیرقابل پیش بینی است. یک چیز را باید جدی بگیریم و آن این است که هیچ تیمی را نباید دست‌کم بگیریم. باید منظم و با برنامه‌های کی‌روش پیش برویم و باشگاه‌ها همراه تیم ملی باشد. مردم یار دوازدهم شوند تا انشاءالله راحت و در یک سراشیبی به جام جهانی برویم.اگر حریفان را دست‌کم بگیریم و اشتباه کنیم؛ دوباره باید به جای بازی در جام جهانی زانوی غم بغل بگیریم.

 

فارس: نظرتان در مورد اتفاقات فدراسیون فوتبال؟

من مطمئنم صددر صد با ماندن علی کفاشیان ما به نتایج خوبی می‌رسیم. کفاشیان چهار سال در فوتبال ما فعالیت کرد؛ سرد و گرم را چشید و حالا می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد. قطعا افرادی که به کفاشیان رأی دادند بدون برنامه این کار را نکردند، پس حالا باید گود را به کفاشیان تحویل دهیم و مثل شیر پشت سر آن باشیم و دیگر بحث‌های حاشیه‌ای را جلو نکشیم. ما کار سختی برای مسافر شدن به برزیل داریم.

 

فارس: اما آقای پروین شما از کفاشیان انتقادهایی نیز کرده بودید؟

بله. من همیشه نظرم را شفاف بیان کرده‌ام تا شاید به درد این فوتبال بخورم، اما حالا می گویم آقایان کفاشیان چهار سال در این فوتبال صدمه دید تجربه لازم را دارد و کار بلد است می‌تواند دست پر رو به جلو برود، پس همه باید او را حمایت کنیم. کفاشیان فردی است که روزهای سخت و شیرین فوتبال ما را در چهار سال گذشته چشیده و می‌داند کجاها اشتباه کرده و کجاها درست عمل کرده است. سابقه‌اش هم بد نیست، اگر چه اشتباهاتی هم داشت اما اکنون به درد فوتبال ما می‌خورد. من از مسئولان خواهش می‌کنم که مشکلات و مانع‌ها را از پیش رو بردارند تا کفاشیان کار خود را شروع کند و فوتبال ما از این التهاب‌ها خارج شود.

 

فارس: نظرتان درباره بازی استقلال و شاهین در فینال جام حذفی چیست؟

ببینید آقایان اگر زمین خراب باشد هیچ فایده‌ای این فینال ندارد. مردم منتظر هستند تا یک بازی خوب را ببینند، بازیکن هم در چمن خراب مجبور است فقط زیر توپ بزند. آن طوری که ما شنیدیم اوضاع چمن زیاد خوب نیست، اما امیدواریم بازی خوبی از آب درآید و هر تیمی که شایسته و لیاقتش را داشت در جام حذفی قهرمان شود.

 

فارس: کدام مدال ورزشکاران ما در مسابقات جهانی و آسیایی سال 90 شما را خوشحال کرد؟

هرکسی که برای این مملکت مدال کسب کرد دل ما را شاد کرده و می کند؛ از بردن وزنه‌های سنگین بالای سر توسط بهدادسلیمی و بازی‌های خوب تیم ملی والیبال و حتی بستکبال کشورمان و چند اتفاق دیگر، کاری کردند که در سال 90 خوشحال شویم. پهلوانان در این سال پهلوانان این مملکت به عشق مردم خوب ظاهر شدند و من امیدوارم سال 91 نیز دست پر دل این مردم را با مدال‌های خوشرنگ‌شان شاد کنند.

 

فارس: نظرتان درباره دربی 74 و هت ریک زاید؟

ببینید دربی همیشه مزه و لذت خاص خودش را دارد. پرسپولیس و استقلال رقیب یکدیگر هستند، بچه ها در زمین با یکدیگر می‌جنگند و در بیرون زمین بازی با همدیگر رفیق هستند. هر تیمی هم که بهتر بازی کند، فرصت‌طلب باشد و اشتباه نکند برنده دربی می شود. شاید دقایق و ثانیه‌ها تکلیف نتیجه دربی را مشخص کند.

 

فارس: نگفتید نظرتان درباره دربی 74 ؟

دوست دارید به هر طریق که شده به جواب خود برسید؛ دربی 74 جزو خاطراتی بود که مرا یاد 6تایی کردن استقلال انداخت. به نظرم یک معجزه بود. در 10 دقیقه زاید تمام استادیوم را برعکس کرد. به نظرم یک معجزه بود، البته استقلالی ها هم غرور داشتند ولی این بازی تمام شد و به نظرم پرسپولیس مزد زحماتش را گرفت.

 

فارس: با رویانیان که مشکلی ندارید؟

من و رویانیان همیشه با هم حرف می‌زنیم، نظرات‌مان‌ را اعلام می‌کنیم. من با سردار هیچ مشکلی ندارم و همه می‌خواهیم به پرسپولیس کمک کنیم.

 

فارس: شنیده‌اید که جدیدا اتفاقاتی برای فوتسال پرسپولیس افتاده و موضوع تبانی در میان بوده است؟

این را برای آقایانی می گویم که نمی‌دانند ؛ پیراهن پرسپولیس حرمت دارد، در هر رشته‌ای را که آن را می‌پوشید. خوشبختانه اظهارنظر مسئولان باشگاه را نیز در این باره دیده‌ام و من هم امیدوارم که اگر ثابت شود برخوردی جدی شود. حالا هر فردی می‌خواهد باشد. این پیراهن بر تن بزرگانی بوده که بدون چشم‌داشت به پول عرق ریختند و برای سربلندی آن و خوشحالی هواداران زحمت کشیده‌اند. امیدوارم که این موضوع صحت نداشته باشد.

نمی‌خواستم این حرف را بزنم، اما مجبور شدم یکسری حرف‌ها را بیان کنم، اگر در فوتبال ما چنین اتفاقی رخ داده باشد به نظرم باید در این فوتبال را ببندیم و گل بگیریم؛ مخصوصاً در قبال باشگاه بزرگ پرسپولیس که همه چشم‌ها به آن دوخته شده است.

من باز هم می‌خواهم رویانیان برخوردی جدی با این مسئله داشته باشد.

 

فارس: نظر شما درباره برنامه 90 چیست؟

من عادل فردوسی‌پور را دوست دارم و هر موقع که صدایش را می شنوم کیف می‌کنم. عادل بچه باهوش و توانمندی است اما حالا این موضوع لب خوانی را به میان آورده دیگر نمی‌دانم ماجرا چیست؟ اما از رسانه‌ها می‌خواهم در این شرایط فوتبال کشورمان مراعات کنند. از همین نوشته‌ها شاید سوءاستفاده شود. به خدا دلم می‌سوزد که خدایی نکرده خبری از تعلیق و این حرفها برای فدراسیون ما پیش بیاید. پس خواهش می‌کنم مراقب باشید. البته می‌دانم یک خبرنگار وقتی که می‌خواهد یک خبر بگیرد چقدر تلاش می‌کند و به همین دلیل همیشه می گویم خبرنگاران ما جزء بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها هستند اما باید مراقب باشند.

 

البته باید درباره برنامه ورزش و مردم هم حرف می‌زدیم، این برنامه هم خوشبختانه خوب شده، اما به آقای شفیعی عزیز که هر وقت می‌بینیمش لذت می برم و باید بگویم که یواش‌یواش در حال وارد شدن به جنگ و جدال در ورزش است. برنامه بهرام شفیعی سال‌ها است که در تلوزیون ما حضور پررنگی دارد و سال به سال هم بهتر می شود.

 

فارس: در پایان اگر حرفی دارید بگویید.

ابتدا جا دارد چند روز مانده به ابتدای سال 1391 این عید را به تمام ایرانی ها در داخل و خارج کشور تبریک بگویم. امیدوارم سال 91 سالی پر از خوشی ، موفقیت، سلامتی و سربلندی برای مردم ایران و کشور عزیزمان ایران باشد. ورزشکاران ما افتخار کسب کنند و مردم ما لذت ببرند. سپس یک خسته نباشید گرم به همه خبرنگاران می‌گویم که در طول یک سال اخیر زحمات زیادی را کشیدند. رسانه ملی ، مطبوعات نوشتاری و تمام بچه‌های خوبی که تلاش زیادی کردند. در پایان امیدوارم که پرسپولس با حمایت‌های همه جانبه در لیگ قهرمانان آسیا بتواند جایگاهی در شأن خود را کسب کند. قطعا مردم باید حمایت کنند چون پرسپولیس هم مثل تیم ملی کار سختی دارد اگر از دور اول سلامت به دور دوم برویم قطعا با برنامه‌هایی که مسئولان باشگاه دارد نقاط ضعف برطرف می شود و به نقاط قوت تبدیل می شود و پرسپولیس می‌تواندبه خواسته خود به آسیا برسد. همه مسئولان لطف کنند دست به دست هم دهند تا ماجرای کفاشیان و فدراسیون تمام شود کفاشیان بنشیند و برنامه ریزی های خودش را برای سال 91 آغاز کند تا انشاءالله مسافر جام جهانی2014 شویم. همه باید دست به دست هم دهیم تا فدراسیون موفق شود و کینه و کدورت‌ها را کنار بگذاریم.


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 4:33 عصر ] [ جواد احمدی ]
تیم زیر14 سال ایران، در حضور علی کریمی و مصطفی دنیزلی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس، تیم نوجوانان این تیم را چهار بر سه شکست داد.
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، در این دیدار که در زمین شماره دو کمپ تیم های ملی برگزار شد، تیم ملی زیر14 سال توسط سعید بخاط، رضا سلیمانی، رضا کریمی و نیما مختاری به گل رسید تا بازی را 4 بر 3 به نفع خود به پایان برساند.
پس از پایان بازی، علی کریمی کاپیتان و مصطفی دنیزلی برای بازیکنان تیم نونهالان صحبت کردند.
کاپیتان تیم پرسپولیس و بازیکن تیم ملی ایران رو به بازیکنان زیر14 سال گفت: شما بازیکنان بزرگی خواهید شد اگر به توصیه های مربیانتان گوش کنید. مربیان پایه صلاح شما را می خواهند و با توجه به اینکه مصطفی قنبرپور پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که یکی از با اخلاق های فوتبال ما بوده و در حال حاضر سرمربی شماست و با تلاش برای تیم نوجوانان زحمت می کشد، شک نکنید شما آینده سازهای فوتبال ایران خواهید بود و من مطمئنم در رقابت های پاکستان با دست پر به ایران بازخواهید گشت.
مصطفی دنیزلی هم خطاب به نونهالان گفت: بازی خوبی را از شما شاهد بودیم و من با توجه به فیزیک شما احساس کردم که تیم نوجوانان ایران هستید و از اینکه متوجه شدم شما تیم نونهالان هستید متعجب شدم. شما با این فیزیک و بازی که نشان دادید بدون شک آینده فوتبال ایران هستید. فوتبال پایه ایران همواره در آسیا یکی از مطرح ترین ها بوده است.
در پایان بازی مصطفی قنبرپور سرمربی تیم زیر 14 سال از حضور علی کریمی و مصطفی دنیزلی تشکر کرد و خطاب به بازیکنان گفت: باید امثال علی کریمی ها الگوی شما باشند و شما باید آرزو کنید که زمانی که در رده های بزرگسال کار خواهید کرد زیر دست مربیان بزرگی چون مصطفی دنیزلی کار کنید. حضور این بزرگان هم به کادر فنی و هم به بازیکنان روحیه خوبی داد و ما امیدواریم با درخشش در فستیوال پاکستان، زحمت های فدراسیون فوتبال که توجه ویژه ای به فوتبال پایه دارد را جبران کنیم.
به گزارش فارس دنیزلی هم اکنون در ایران حضور ندارد و این دیدار روز دوشنبه برگزار شده بود.

[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 4:33 عصر ] [ جواد احمدی ]
مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد تیمش مقابل مس کرمان راضی است و اعتقاد دارد باز هم این تیم دچار بدشانسی شده و به همین دلیل بازی مساوی شده است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از ایپنا، گفتگوی علیرضا نورمحمدی را در ادامه می خوانید:

* مقابل مس به تساوی رسیدید. این بازی چطور بود؟
- از نظر فوتبالی خیلی خوب کار کردیم اما متاسفانه بازهم بدشانس بودیم و از موقعیتهای زیادی که به دست آوردیم نتوانستیم استفاده کنیم وگرنه با نتیجه پرگل بازی را می بردیم.

* عملکرد مس را در این دیدار چطور دیدی؟
- مس تیم خوبی است اما آنها از دقیقه یک بازی به دنبال حداقل امتیاز بودند و فقط دفاع می کردند. به جز 10 دقیقه اول بازی دست ما بود و فرصت های خوبی داشتیم.

* چرا خط دفاع پرسپولیس هنوز به هماهنگی ایده آل نرسیده است؟
- در این بازی به جز گلی که به دلیل لغزندگی زمین خوردیم در بقیه دقایق خوب کار کردیم. مدافعانی که در بازی با مس در خط دفاع قرار گرفتند قبلا کم کنار یکدیگر بازی کرده بودند و به همین دلیل هماهنگی کامل نداشتیم اما باز هم موقعیت چندانی به حریف ندادیم.

* از کسب سمهیه آسیایی ناامید هستید؟
- در حال حاضر تمرکز کامل ما روی لیگ قهرمانان است اما از لیگ هم غافل نیستیم. درست است که کار ما در لیگ خیلی سخت شده اما نباید کار را رها کنیم.

* فکر می کردی کریمی پنالتی را خراب کند؟
- کریمی پنالتی ها را خیلی خوب می زند اما در این بازی همه جوره بدشانس بودیم. البته در دقیقه 90 هم داور می توانست به خاطر خطا روی زاید یک پنالتی دیگر هم برای ما بگیرد که خیلی راحت از کنار آن گذشت.

* بازی بعدی پرسپولیس مقابل الشباب امارات در لیگ قهرمانان است. درباره این دیدار چه صحبتی داری؟
- همه تمرکز ما روی آسیا و صعود از این گروه است. گروه سختی داریم اما در بازی اول مقابل الهلال یک امتیاز گرفتیم که برایمان خوب بود. با الشباب هم در خانه بازی داریم که باید ببریم تا این جام را هم از دست ندهیم.

برای اطلاع از سایر اخبار سرویس ورزشی جام نیوز اینجا را کلیک کنید.


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 1:29 صبح ] [ جواد احمدی ]

مهرداد بذرپاش معاون سابق رئیس جمهور و صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران را فاقد پشتوانه عقلی و حقوقی دانست و گفت: در گزارش ماه مارس احمد شهید ما شاهد یک نوع شلختگی موضوعات هستیم که نشان می‌دهد گزارشگر در یک ماجرای مشخص غیر حقوقی قرار داشته است، به عنوا مثال در کمال حیرت می‌بینیم که گزارشگر سازمان ملل، بدون توجه به مکانیزم محکم و مستدل اجرایی و نظارتی نظام در برگزاری انتخابات، صرفا یک سری تخیلات را در مورد ادعای تقلب مطرح می‌کند که تاریخ مصرف این تخیلات خیلی وقت پیش تمام شده است.

وی افزود: البته ما از یک جهت بسیار خوشحالیم و آن این است که دشمنان داخلی و خارجی در موارد مضحک و غیر عقلانی به اشتراک رسیده‌اند. اینکه گزارشگر حقوق بشر برای درستی ادعاهایش علیه نظام اسلامی به تئوری "داماد لرستان و عروس آذربایجان" خانم رهنورد اشاره می‌کند؛ دستاورد مبارکی است.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز به آن بخش از گزارش احمد شهید که به ماجرای جریمه شیث رضایی و محمد نصرتی به دلیل اقدام غیر اخلاقی استناد نموده، اشاره و تصریح کرد: در توضیحات احمد شهید به ماجرای 2 فوتبالیست اشاره شده است. این موضوع خیلی جالبی است. از همین موضوع می‌شود فضای ذهنی مورد انتظار غرب را تصور کرد.

 

* رضایی و نصرتی علیه احمد شهید اقامه دعوا می‌کنند

 

بذرپاش تاکید کرد: در ایران 2 بازیکن فوتبال یک اقدام غیر اخلاقی انجام دادند که واقعا موجب تاسف همه شد. با این حال حقوق بشر مورد ادعای غرب این اقدام را به "همجنس‌گرایی" تعبیر می‌کند و این 2 بازیکن را ذیل حقوق همجنس‌گرایان باز تعریف می‌کند! مطمئنا این بازیکنان علیه احمد شهید به دلیل این اهانت او اقامه دعوا می‌کنند. از همه جالب‌تر نظام اسلامی را به عدم رعایت حقوق همجنس‌گرایان متهم می‌کند! البته این از افتخارات جمهوری اسلامی است که ناقض حقوق همجنس‌گرایان است.

* ادعاهای احمد شهید بدون ذکر کوچکترین سندی علیه نظام اسلامی مطرح شده است

وی ادامه داد: موارد دیگری هم در گزارش احمد شهید است که اساسا این گزارش را زیر سؤال می‌برد. او یکسری ادعاها را بدون ذکر کوچکترین سندی علیه نظام اسلامی مطرح کرده است. مثلا درباره ادعای تقلب، به نقل از یک "منبع آگاه" ‌ادعایی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده که قبل از این در سایت‌های اپوزیسیون با همین ادبیات و با همین شیوه استدلال منتشر شده بود.

معاون سابق رئیس جمهور با بیان اینکه انتظاری از احمد شهید نیست که گزارشی واقعی و بدون جانبداری بنویسد، گفت: ‌اساسا کارکرد احمد شهید و تعیین گزارشگر حقوق بشر درباره ایران در قالب همان طرح "تجمیع فشار" غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قابل تعریف است. طی یک سال اخیر تمامی فشارهای علیه جمهوری اسلامی تجمیع شد به گونه‌ای که مثلث تحریم، ترور و حقوق بشر را علیه ایران فعال کردند. در موضوع ترور ادعای مضحک "ارباب سیر" را مطرح کردند. در ماجرای تحریم‌ها هم بهانه آنها پیشرفت‌های هسته‌ای است. بر همین اساس کاملا مشخص بود که از دل طراحی گزارشگر حقوق بشر چه فشاری به ایران وارد می‌شود. اینها یک سناریوی مشخص دارند که قطعات این سناریو در حال تکمیل شدن است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: ‌در موضوع حقوق بشر غرب نخواهد توانست کوچکترین اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهد که منجر به تغییرات شود. نظام ما یک نظام مبتنی بر قوانین اسلامی است. این نظام مشروعیتی الهی دارد و جدیدترین مانور مقبولیت خود را نیز در 12 اسفندماه به رخ کشید. بنابراین این قبیل اقدامات اثری بر رفتار جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت.


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 1:28 صبح ] [ جواد احمدی ]

پس از مدتها سکوت در خصوص حرکت اشتباه دو بازیکن پرسپولیس و سپری شدن مدت محرومیت شیث رضایی و محمد نصرتی ، به نظر می رسد گزارش احمد شهید در این باره بسیار مغرضانه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پارس فوتبال، احمد شهید که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران است چندی پیش طی گزارشی به این سازمان علاوه بر برخی ادعاها علیه کشورمان، اقدام بازیکنان پرسپولیس را "همجنس‌گرایی" تعبیر کرده است و شیث و نصرتی را ذیل حقوق همجنس‌گرایان باز تعریف می‌کند!

براین اساس و به دلیل این اهانت قرار است دو بازیکن پرسپولیس پس از پایان تعطیلات نوروزی علیه احمد شهید اقامه دعوا کنند.


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 1:28 صبح ] [ جواد احمدی ]
کفتر هم در فوتبال سابقه ای دیرین دارد. غیر از کفترهایی که هواداران قرمز و آبی در داربی ها هوا می کنند و گاهی سرشان هم توسط هوادران رقیب بریده می شود، فوتبالیست هایی هم داشتیم که علاقه زیادی به نگهداری از کبوترها نشان می دادند. وحید قلیچ به این که می گویند «طبیعت دوست» بوده افتخار می کند.

به نوشته مجله تماشاگر: خودش را عاشق طبیعت و خصوصا پرنده ها می داند. زمانی که تلویزیون راز بقا پخش می کند، وحید قلیچ مشتری ثابت اش است. معرفت و معصومیت پرنده ها را بیشتر از فوتبالیست ها می داند و معتقد است این کار بهتر از پروتز کردن لب و ابرو برداشتن این روزهای فوتبالیست ها است. گفت و گویی داشتیم با پیشکسوت پرنده بازی در میان فوتبالیست ها.

*از چه زمانی به کبوتر علاقه مند شدید؟

من به خاطر این که پدرم کبوتر نگه می داشت و این کار را دوست داشت از 8، 9 سالگی به کبوتر علاقه مند شدم.

*تو کار مسابقه هم بودید؟

نه؛ من فقط همین جوری به پرنده ها علاقه مند بودم.

*چه چیز پرنده شما را جذب خودش کرد؟

معصومیت و بی آزار بودن پرنده ها مرا جذب کرده بود.

*هنوز هم پرنده دارید؟

الان دیگر مثل سابق دنبال این کار نیستم ولی زمان قدیم 70، 80 پرنده داشتیم.

*هزینه ها باعث شد این کار را کنار بگذارید یا مساله دیگری؟

الان که با بالارفتن دلار دیگر پرنده بازی هم نمی شود کرد؛ دلار روی غذای پرنده ها هم تاثیر گذاشته است! زمان قدیم کاری نداشتیم ولی الان حوصله اش نیست و باید از صبح تا شب دنبال یک لقمه نان برای زن و بچه باشیم.

*چرا زمانی که بازی هم می کردید دنبال پرنده ها بودید؟

آن زمان در وقت بیکاری کفتربازی می کردم چون این طوری فکرم معطوف به پرنده ها بود و دنبال کارهای دیگر نمی رفتم و ما را از کارهای خلاف دور نگه می داشت.

*چقدر هزینه می کردید؟

فکر کنم 30 هزار تومان در هفته هزینه می کردم که تقریبا به اندازه هزینه های یک خانوار می شد.

*فوتبال و پرنده از نظر وحید قلیچ؟

فوتبال و پرنده هر دو معصوم هستند و برای همین است که پرنده هم مثل فوتبال در دنیا پرطرفدار است.

*آن وقت چه تفاوت هایی دارند؟

راستش را بخواهید معرفت و معصومیت پرنده ها از فوتبالیست های این دوره و زمانه بیشتر است. اگر پرنده ات گم شود دوباره برمی گردد جایی که نان و آب خورده اما چندتا شاگرد تحویل این جامعه دادم، یک زنگ هم نمی زنند حالمان را بپرسند.

*قبول دارید این نوع تفریح در جامعه صورت خوشی ندارد؟

آن زمان که کفتربازی می کردم بد نبود و جامعه قبول داشت ولی حالا دور از شان ورزشکار می دانند. زمان ما پشت بام ها به هم راه داشت و همه به همدیگر اعتماد داشتند ولی حالا پشت بام ها بلند شده و دیگر آن اعتماد وجود ندارد. دیگر همه پشت شیشه هایشان را نرده کشیده اند و دوتا پرده هم زده اند.

*از همدوره های شما چه کسانی اهل پرنده و طبیعت و این جور کارها بودند؟

از نظر من حرکت بدی نبود و افتخار می کنم کفترباز بودم؛ پرنده داشتن به نظر من بهتر است تا این فوتبالیست های فعلی که لب شان را پروتز می کنند و ابرو برمی دارند. زمان ما چند نفری این کار را می کردند ولی چون شاید دوست نداشته باشند، اسم نمی برم.

*سودی هم داشت این پرنده بازی؟

نه، فقط از جیب هزینه می کردیم چون من تو کار شرط بندی نبودم. من به طور کلی انواع و اقسام پرنده مثل قناری و مینا را دوست دارم و هنوز هم که تلویزیون راز بقا پخش می کند حتی اگر دو ساعت هم باشد می بینم.

*به لحاظ روحی و روانی چه چیزی باعث می شود که یک دروازه بان به کفتر بازی روی بیاورد؟

من روح لطیفی داشتم و الان هم همان روحیه را دارم و پرنده ها هم چنین روحیه ای دارند.

*ولی به چهره تان نمی خورد که این قدر لطیف باشید؟

من در پشت این چهره خشن، قلبی از طلا دارم. (خنده)

*از این که پرنده ها را در داربی ها رنگ می کردند و بعد کله شان را می کنند چه احساسی دارید؟

زمان ما نبود و همه روحیه لطیفی داشتند. یک بار یک پرنده آبی رنگ را گرفتم و همه شعار دادند که کله اش را بکنم اما گذاشتم زیر لباسم و بعد از بازی دادم به اطرافیان چون به دردم نمی خورد.

*چه تفاوتی میان تفریحات آن زمان فوتبالیست با الان است؟

زمان ما فوتبالیست ها دنبال این مسائل که الان هست نبودند. بازیکنان این دوره و زمانه کاش کفتر باز می شدند؛ به خدا بهتر از ابرو برداشتن و قلیان کشیدن یا با ماشین مدل بالا در خیابان ها ویراژ دادن است. امروز جایی بودم که چهار فوتبالیست حضور داشتند؛ همه شان دماغ عمل کرده بودند. آن زمان من 9 بار دماغم شکست و عمل نکردم؛ نسل ما منقرض شده آقا!

[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 10:53 عصر ] [ جواد احمدی ]
بهنام قنبرنژادیان  با اشاره به اتفاقات رخ داده پس از دربی و اینکه پیراهنی که به او تحویل داده شده با پیراهن اصلی زاید تفاوت داشته، گفت: نوع پیراهن برای من هیچ تفاوتی ندارد. هدف من از این اقدام تنها حمایت از باشگاه محبوبم است و به چیز دیگری توجه ندارم.

وی در گفت‌وگو با فارس،اضافه کرد: این لباس برای من ارزش معنوی دارد وگرنه فقط یک تکه پارچه است. هدف من از این کاراعلام حمایت از باشگاه پرسپولیس است. مبلغی که برای خرید این پیراهن هزینه کردم صرف امور خیریه شد بنابراین هیچ ناراحتی ندارم.

وی گفت: پرسپولیس عشق من است و هیچ‌گاه دوست ندارم به عشقی که دارم صدمه وارد شود. بنابراین اعلام می کنم بدخواهان جوسازی نکنند زیرا من آن چیزی که می‌خواستم یعنی حمایت از تیم محبوبم را بدست آوردم.

[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 10:52 عصر ] [ جواد احمدی ]

جواد کاظمیان که گل او در بازی با مس، باعث رقم خوردن نتیجه تساوی شد، درباره آن بازی و آخرین شرایط خود و تیم به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اینگونه می گوید: بد آوردیم. در روزی که حملات زیادی روی دروازه حریف خود داشتیم، آنها از تنها موقعیتی که به دست آوردند، به گل رسیدند. برای رسیدن به پیروزی در نیمه دوم حملات بسیاری انجام دادیم اما توپ وارد دروازه نمی شد.

وی افزود: به هواداران حق می دهیم که از نتیجه ناراحت باشند هر چند که کیفیت بازی بالا بود. حالا باید در بازی با نفت تهران و الشباب جبران کنیم تا هم به هواداران عیدی داده باشیم و هم سال جدید را خوب شروع کنیم.

مهاجم پرسپولیس ادامه می دهد؛ در بازی با صبا، دو پنالتی گرفتم. جلوی الهلال دوندگی خیلی زیادی داشتم تا بتوانم به تیم و گرفتن کنترل بازی کمک کنم و در این بازی هم یک پنالتی گرفتم و یک گل زدم. من تمرینات سختی را دنبال کردم تا به ترکیب برگردم و با نفرات خوبی که داریم، تلاش زیادی لازم است تا بتوانم موقعیت خودم را حفظ کنم. البته خیلی خوشحال تر می شدم اگر حتی گل نمی زدم اما جلوی تیم مس می بردیم.

کاظمیان در پایان گفت: هفت بازی تا پایان لیگ برتر داریم. شرایط خیلی سخت است اما باید تمام تلاش خودمان را برای رسیدن به سهمیه آسیایی به کار بگیریم و با تمام قوا برای پیروزی برابر نفت و الشباب تلاش می کنیم.



[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 7:4 عصر ] [ جواد احمدی ]

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، تمرین پرسپولیس پس از تساوی یک بر یک مقابل مس کرمان از ساعت 11:30 صبح امروز برگزار شد.
در این تمرین بازیکنانی حضور داشتند که در بازی روز گذشته به میدان نرفتند و فقط علیرضا محمد از بازیکنان اصلی در تمرین امروز حضور داشت. 13 بازیکن در تمرین حضور داشتند.

* ممدوتال زیر نظر کادر پزشکی در کلینیک تمرین کرد.

* در تمرین امروز دنیزلی غایب بود. وی به دلیل مشکلات شخصی به ترکیه رفته است. مهدی مهدوی‌کیا و هادی نوروزی نیز در تمرین امروز حضور نداشتند. خبری از زادمهر سرپرست پرسپولیس هم نبود.

* تمرین امروز زیر نظر عاشوری برگزار شد.

* شکوری و زارع با تاخیر در تمرین حضور پیدا کردند.

* حمید علی عسگر سبک‌تر نسبت به سایرین بازی کرد.

* پس از اینکه مسئولان انتظامات باشگاه از عاشوری استعلام گرفتند، خبرنگاران اجازه حضور در تمرین را پیدا نکردند.

* دو دستگاه ون که یکی آمبولانس باشگاه و دیگری ماشین تشریفات است در مقابل نرده‌های ورزشگاه درفشی‌فر پارک شد تا خبرنگاران هیچگونه دیدی به داخل ورزشگاه نداشته باشند.

* حدود 15 هوادار در تمرین حضور داشتند و از محسن خلیلی بابت گریه‌اش پس از زدن گل به عنوان بازیکن با تعصب و با غیرت یاد و تمجید کردند.

 

برای اطلاع از سایر اخبار سرویس ورزشی جام نیوز اینجا را کلیک کنید.


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 7:3 عصر ] [ جواد احمدی ]

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مصطفی دنیزلی در کنفرانس مطبوعاتی بعداز بازی تیم های پرسپولیس و مس کرمان از هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) در جمع خبرنگاران گفت: گاهی پیش می‌آید در دیداری که باید با اختلاف گل زیاد پیروز شوید امتیاز از دست می‌دهید. خیلی نیاز به ارزیابی این بازی نیست چرا که دو چیز در فوتبال خیلی مهم است. اول اینکه هر وقت تیمی گل می‌خواهد باید برای رسیدن به این هدف تلاش کند و دوم اینکه پاس‌های نهایی به موقع به هدف برسد.

وی افزود: در مجموع اگر بخواهم بازی امروز را ارزیابی کنم باید بگویم که خواستن و انگیزه بازیکنان و همچنین خلق موقعیت‌های مختلف از هر طرف آن هم پس از دیداری که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم، حاوی نکات مثبت زیادی است که بر نکات منفی بازی غلبه می‌کند. به هر حال چیز دیگری نمی‌توانم در باره این بازی بگویم چون گاهی در دیداری که باید با اختلاف زیاد پیروز شوید، امتیاز از دست می‌دهید.

سرمربی پرسپولیس در مورد عدم استفاده از موقعیت های بدست آمده تصریح کرد: آن مسئله پاس‌های نهایی که گفتم همین بود. آنجایی که باید پاس‌های نهایی و سانترها به هدف می‌رسیدند، با موفقیت توام نبود. شما در دنیای فوتبال تا همین حد می‌توانید توپ را به سمت دروازه حریف پیش ببرید و پس از آن توپ یا جای خود را پیدا می‌کند و به هدف می‌رسد یا نمی‌رسد. البته ما هم در برابر تیمی بازی می‌کردیم که با جان و دل دفاع می‌کرد و به دنبال کسب امتیاز از این بازی بود.

وی در ادامه گفت: دلیل اینکه فرصت‌های زیادی از دست دادیم این بود که بازیکنان‌مان می‌خواستند هرچه زودتر به گل برسند و این عجله باعث شده بود در زدن ضربات آخر اشتباه کنند ولی آن مشکلی که درباره سانترها وجود داشت، مشکل بزرگی بود چون همانند صحنه‌ای که کریمی سانتر کرد و گل اول ما به ثمر رسید، حداقل 20 یا 30 موقعیت دیگر داشتیم که اگر درست سانتر می‌کردیم، به گل های زیادی می‌رسیدیم.

مصطفی دنیزلی در خاتمه از شور و هیجان بازیکنان خود تقدیر کرد و افزود: در این بازی از بازیکنانم راضی هستم و اگر ما همیشه به همین صورت بازی کنیم ممکن است فقط در یک یا دو بازی پیروز نشویم ولی با این شیوه بیشتر بازی‌هایمان را با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت.


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 12:42 عصر ] [ جواد احمدی ]
<< ????? ?????? ........ ????? ???????? >>